Faqbot is een automatiseringstool voor de online klantendienst. Artificiële intelligentie stelt bedrijven in staat hun klanten de weg te wijzen op grond van een eenvoudige vraag en zo de klantenbinding te vergroten

Sector

Chatbot

Overzicht

Ondanks het grote aantal ondersteuningstools dat online beschikbaar is, heeft voor de FAQ vooralsnog niemand een oplossing gevonden. Zowel in industrie, telecom en e-commerce als in het onderwijs blijven gebruikers die met een vraag zitten naar de telefoon grijpen om het bedrijf in kwestie op te bellen. Klanten verliezen vaak het noorden in lange en ongestructureerde FAQ.

Uit deze vaststelling is FAQBOT ontstaan. Aan de hand van eenvoudige FAQ kan een onderneming op haar website of facebookpagina een chatbot in het leven roepen. Deze gaat niet enkel met de vraagsteller in dialoog volgens het vraag- en antwoordprincipe maar kan deze ook begeleiden in het verkoopproces.

Key Managers :

Mathis André
Tech & Sales
Mathis is 17 jaar oud en amuseert zich al sinds zijn dertiende met het ontwikkelen van mobiele toepassingen. Als zestienjarige verlaat hij de schoolbanken om zijn eigen bedrijf op te richten, een webagentschap dat na zes maanden onder meer schatbots verkoopt (ook aan het bedrijf Tablebooker, dat later wordt overgenomen door Resto.be). Na die eerste successen wil Mathis zich specifiek toeleggen op chatbots en richt daartoe FAQBOT op in november 2016.

Denny Wong
Marketing & Product
Denny heeft ruim 18 jaar ervaring in business development. De voorbije tien jaar was hij actief in e-commerce consultancy, waarmee hij vooral grotere ondernemingen heeft bijgestaan bij hun inspanningen om hun online verkoop te stroomlijnen. Denny’s loopbaan was tot nog toe sterk internationaal georiënteerd met functies in China, India, de verenigde Staten, Duitsland, Engeland en Australië.