ShowSourcing is een Brusselse startup met de ambitie een omwenteling teweeg te brengen in sourcing en aankoopprocessen.

Sector

Sourcing

Overzicht

Aan de hand van bewezen praktijken in de industrie stelt onze technologie grote en kleine aankopers van ongeacht welke sector in staat sneller en soepeler producten in te slaan door een rechtstreekse en visuele samenwerking met hun leveranciers en met hun teams.

ShowSourcing wil de eerste universele toepassing voor salonbezoek worden. Bezoekers en exposanten kunnen inloggen, informatie uitwisselen over de aangeboden producten en diensten en daarmee hun commerciële relatie levend houden.

Zo ontvangen aankopers nieuwe producten van hun favoriete leveranciers onder meer rechtstreeks in hun aankooptool, waarna ze deze met één klik kunnen delen met hun teams.

Met ruim 10.000 gebruikers, waarbij een aantal grote groepen, beoogt ShowSourcing uit te groeien tot de referentie-app voor sourcing om zo wereldwijd als eerste professioneel sociaal aankopersnetwerk dit soort contacten te bevorderen.

Key managers :

Antoine Praet
CEO - CTO
Als alumnus van de Solvay Business School gaat Antoine aan de slag als analist bij Goldman Sachs om vervolgens toe te treden tot het intern consultancy-team van de groep Schneider Electric. Op grond van deze ervaringen ontwikkelt hij niet alleen een scherp financieel en strategisch analysevermogen, maar verwerft hij tegelijk massa’s operationele en interpersoonlijke kennis (verkoop, management, HR, finance, post merger integratie e.d.).
Als diehard technologieliefhebber stond hij mee aan de wieg van ShowSourcing, waar hij de rol van CEO op zich nam. Zijn voornaamste taken situeren zich in de product- en commerciële strategie, het technologiebeheer en de human resources.
Gauthier van den Eynde
Head of growth
Na zijn studies hotelmanagement met een major in finance start Gauthier zijn loopbaan in Japan als analist voor een grote hotelgroep. Met zijn passie voor de digitale wereld als bijkomende bagage wordt hij vervolgens in Londen de eerste medewerker van HotelTonight met als opdracht de Europese markt op te starten en uit te bouwen. Nadien legt Gauthier zich bij Uber toe op de digitale marketing en operaties gericht op het aantrekken van nieuwe partners. Wanneer hij het ShowSourcing team vervoegt, gebeurt dat dan ook heel natuurlijk als marketing- en commercieel verantwoordelijke met als doel de gebruikersbasis uit te bouwen en de verkoop te sturen.