Via Zerocopy drukken studenten hun cursussen gratis af in ruil voor gerichte reclame op hun drukwerk.

Sector

Digital & Print Marketing

Overzicht

Zerocopy is een driezijdig marktplatform waarop studenten, adverteerders en de drukkerijwereld elkaar vinden.

Studenten drukken hun cursussen gratis af in ruil voor gerichte reclame op hun drukwerk. Ze maken hiervoor een online account aan, vullen hun profiel in en uploaden hun cursussen. Nadien gaan ze naar één van de Zerocopy afdrukpunten, loggen in, selecteren de documenten en drukken ze af. Gratis !

Adverteerders bereiken specifieke doelgroepen van studenten in het medium waaraan ze het meeste tijd besteden : hun cursussen. Door gebruik te maken van Zerocopy combineren adverteerders de sterke impact van reclamedrukwerk met de haarfijne precisie van online reclame.

Copy Shops en drukkerijen (bv. in universiteiten, bibliotheken, …) halen grotere afdrukcijfers op hun drukapparatuur en verlagen tegelijk hun verwerkingskosten (alles gebeurt automatisch, studenten springen binnen en vertrekken opnieuw) zodat zij zich zelf kunnen toeleggen op hun kerntaken

Key Managers :

Maxime Carpentier
CEO
Maxime Carpentier behaalde een Master of Arts in de Geschiedenis aan de Universiteit van Gent en een Master of Science in Business Administration aan de Rotterdam School of Management. Hij scherpte zijn commerciële vaardigheden in een B2B-omgeving een jaar lang aan in een Nederlands bedrijf om vervolgens aan te sluiten bij Zerocopy in maart 2013. In november 2014 nam hij Zerocopy over van de overblijvende oprichter, samen met zijn huidige aandeelhouder Duval Union.